יעל שקד פסיכולוגית

יעל שקד
פסיכולוגית חינוכית מומחית

טיפול בילדים ומתבגרים עם ADHD , קשיים בלמידה (לקויות למידה), חרדות,
בעיות התנהגות וקשיים בויסות התנהגותי-רגשי

שלום ונעים להכיר,

שמי יעל, אני פסיכולוגית חינוכית מומחית ובעלת דוקטורט בתחום של קשב ו-ADHD (היבטים קוגניטיביים וקליניים של קשב בקרב ילדים ובני נוער). 

לפני שנכיר בפגישה, תוכלו לקרוא קצת עליי, על הנסיון המקצועי שלי, התפקידים שמלאתי והידע שרכשתי במהלך השנים, להלן:

תחילה אספר כי לפסיכולוגיה החינוכית הגעתי מתוך עולם המחקר של הפסיכולוגיה הקוגניטיבית. במהלך התואר השני (וקצת לפניו) השתלבתי בצוות מחקר בראשותם של פרופ' צאל ופרופ' שלו-מבורך, בנושא תפקודי קשב ו- ADHD ולקראת סיום הלימודים התחלתי להתעניין בהתמחות בפסיכולוגיה חינוכית במטרה להרחיב את יכולת ההסתכלות שלי, ללמוד ולרכוש ידע קליני מעמיק בטיפול בילדים ובני נוער עם קשיים מגוונים והוריהם. במשך שנות ההתמחות והעבודה בשירות הציבורי ליוויתי מסגרות של חינוך רגיל וחינוך מיוחד, טיפלתי בילדים, בני נוער והורים, הנחיתי קבוצות טיפוליות (של בני נוער, ילדים ואנשי חינוך), עבדתי עם צוותי חינוך וליוותי תהליכי שינוי, צמיחה והתפתחות של מסגרות חינוכיות. ככל פסיכולוג מתמחה, עברתי הכשרות והשתלמויות בגישות טיפול שונות ולמדתי להתאים ולשלב בין גישות טיפוליות שונות. 

לקראת סוף ההתמחות ועד לפרישה מהשירות הציבורי, מלאתי תפקיד של ריכוז תחום הדיאגנוסטיקה, למידה וקשב ובמסגרת זו קיימתי השתלמויות והדרכות לפסיכולוגים בנושאים של הערכה וטיפול בילדים ומתבגרים עם הפרעות בלמידה ו-ADHD, ברמה פרטנית ומערכתית. בתקופה זו שימשתי כחברה בפורום ליקויי למידה מחוזי של השירות הפסיכולוגי (מחוז תל-אביב). 

במקביל לסיום תקופת ההתמחות כפסיכולוגית, שבתי ללימודים (לימודי דוקטורט במעבדת הקשב באוניברסיטת תל-אביב בראשותה של פרופ' שלו-מבורך), התעדכתני ברמה האקדמית וערכתי מחקר בנושא היבטים קוגניטיביים והיבטים קליניים של קשב.

כיום, אני עוסקת בעיקר בטיפול בילדים ובני-נוער (מתבגרים) ומדריכה הורים ואנשי חינוך בנושאים של: ADHD (הפרעת קשב ופעלתנות יתר) הפרעות בלמידה (ליקויי למידה), קשיי למידה, בעיות בויסות רגשי/התנהגותי, בעיות התארגנות, בעיות התנהגות, פחדים וחרדות, קשיי הסתגלות ועוד.

במקביל, אני מרצה באוניברסיטאות, חברה בועדת מומחים של משרד החינוך ל-ADHD ומשתתפת בועדות של משרד החינוך. 

במסגרת מחקרים בהם אני שותפה וכמרצה אני ממשיכה לרכוש ידע תיאורטי ובמקביל אני ממשיכה ברכישת הכשרה בשיטות טיפול שונות מתוך הבנה כי לכל פונה מתאימה גישה טיפולית אחרת ולעתים אף כדאי להשתמש בשילוב של מספר גישות טיפוליות.

מתוך הגיוון בעשייתי, נולד "אני מאמין" שלי אשר גורס כי כל ילד/ה, מתבגר/ת או הורה הוא מיוחד במינו. הסיפור שלו/ה, שלכם, מגלם בתוכו עולם ומלואו ואני פה כדי להקשיב לו/ה ולכם ולהבין אתכם (בנפרד וביחד), באמצעות הבנת המציאות שלכם, הידע התיאורטי/אקדמי שלי והנסיון הקליני המגוון שרכשתי כדי שאוכל להציע לכם את תכנית ההתערבות המתאימה ביותר לכם.

עד לפגישה שלנו, תוכלו לקרוא כאן, באתר, על סוגי הטיפולים וההתערבויות שאני מציעה. בנוסף, אתם מוזמנים לעיין בתשובות לשאלות נפוצות ובתכנים שכתבתי בנושאים שונים (מאמרים ומידע). 

במסגרת הקליניקה אני מציעה את השירותים הבאים:

צרו קשר

השאירו פרטים ואני אחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן